Σάββατο 14/11/2009
«Βαλς με τον Μπασίρ »

Είδος:animation
Σενάριο: Αρι Φόλμαν
Παραγωγή: Ισραήλ, 2008

Με αφορμή έναν επαναλαμβανόμενο εφιάλτη ένας Ισραηλινός σκηνοθέτης επιχειρεί μάταια να θυμηθεί την προσωπική του συμμετοχή ως στρατιώτη στον πόλεμο Ισραήλ-Λιβάνου το 1982. Ξετυλίγει το κουβάρι μέσα από αναμνήσεις φίλων και συναγωνιστών, φτάνοντας ως την σφαγή των Παλαιστινίων στους καταυλισμούς της Σάμπρα και Σατίλα.

Βραβεία-Υποψηφιότητες

Βραβείο καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, φωτογραφίας, μονταζκαι ήχου-Κινηματογραφική Ακαδημία του Ισραήλ.
Βραβείο κοινού-Διεθνές Φεστιβάλ Βαρσοβίας.
Υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης Ταινίας και Animation.

Η δήλωση του σκηνοθέτη.
"Το σενάριο βασίστηκε στη δική μου πολύ προσωπική ιστορία. Ακολουθεί εκείνο το σημείο της ζωής μου μετά από το οποίο κατάλαβα πως υπήρχαν μερικά πολύ σημαντικά σημεία της ζωής μου για τα οποία είχα κενά μνήμης. Πέρασα μια τεράστια ψυχολογική κρίση κατα την διάρκεια των γυρισμάτων. Ανακάλυψα πολλά βαριά πράγματα ατενίζοντας το παρελθόν μου, ενώ εν τω μεταξύ όλα αυτά τα χρόνια η γυναίκα μου και εγώ φέραμε τρία παιδιά σε αυτόν τον κόσμο.Αυτό θα σας κάνει να αναρωτιέστε αν όλα αυτά τα έκανα για τα παιδιά μου. Όταν μεγαλώσουν και δουν τη ταινία μπορείνα τους βοηθήσει να πάρουν τη σωστή απόφαση, που είναι να μην πάρουν μέρος σε κανέναν πόλεμο, όποιος και αν είναι αυτός."
www.youtube.com/watch?v=ylzO9vbEpPg

Δεν υπάρχουν σχόλια: